4. Nap

Fáradunk, nem hisztizünk és nincsenek drámák de kicsit nehezebben ment a mai nap, mint eddig. Elég erős hullámzás volt a kikötőben, ami szerencsére a nyilt vízen nem volt annyira fenyegető. Nekivágtunk a negyedik napunknak, jóllakottan, kialudtan de azert picit fáradtan. Így utólag kicsit kevesebbnek gondoltuk ezt a Szigliget - Keszthely távot, nem tűnt túl gyorsnak. Előszor is Balatongyöröknél álltunk meg mert másodfokú viharjelzés már egy ideje fent volt és a déli partról közeledő sötét felhőkből is viharra lehetett számítani, így biztonságosabbnak láttuk, ha megállunk a legközelebbi strandnál. Ami nem igazán strand volt, hanem egy elhagyatottt ifjúsági tábor. Csináltunk lábselfies boomerangot, ettünk egy kis energiaszeletet miközben Grippen gépek köröztek felettünk néha rettnetesen erős hanggal.
Szerintünk azért küldték fel őket ,hogy szétoszlassák a viharfelhőket és folytathassuk az expedíciónkat. Innen is köszi, sikerült a #stormfreelakearound  hadművelet.
Balatongyörök is hosszúnak tűnt, a mólónál csobbantunk egyet mert iszonyatosan fülledt volt az idő és egy kis úszás felfrissített minket egy időre meg aztán minden lehetőséget megragadtunk egy kis lazításra és nehezen szabadultunk a Badacsony és a többi tanuhegy meseszép látványától is.
Az az igazság, hogy én egyre jobban szeretem a Balatont, pedig azt hittem ezt már nem lehet tovább fokozni. SUPról körbenézni, körbeevezni azért külônleges élmény mert nem tudunk túlságosan gyorsan haladni ahhoz, hogy bármi  elkerülhesse a figyelmünket.

Befordulva mai (hosszúúú) célegyenesünkbe, megörültünk, hogy már latjuk a Balaton végét...jó érzés volt, látni a Keszthelyi öbölből a Balaton legnyugatibb kanyarulatát, eddig eljottünk...sztem eddig még senki nem SUPozott ennyit, ilyen hosszú túrával, emiatt megveregettük egymás vállát és megcéloztuk Keszthelyt. Nagyon jó érzés, hogy sokan szurkolnak és elismerik a kitartásunkat, nem olyan laza kisujjból kirázós dolog lesz ez a vállalkozás, de megcsináljuk.
Ilyenkor tudatosul bennünk, hogy nem kicsi ez a tó...persze egy repülőgep pár perc alatt átrepül felette még keresztben is, de biztos nem sokan próbálták körbeevezni, na akkor tudatosul az emberben ez az óriási víztömeg. Emiatt kíváncsi lettem néhány adatra, szerencsére google a barátunk ésxezt is tudja hol kell keresni, megosztom, hátha mást is érdekel nem csak engem:

Felülete kereken 600 km2, hossza 78 km, átlagos szélessége 7,7 km. Víztömege mintegy 2 milliárd m3, átlagos mélysége 3,3 m.

Hány 50m versenymedencét lehetne megtölteni aBalaton vízével? Az helyes válasz beküldői között értékes nyereményeket sorsolunk ki !

Bővebb info és az adatok forrása: https://www.vizugy.hu/print.php?webdokumentumid=44

A keszthelyi libás strand melletti kikötőben töltjük az éjszakát, a Palettában elfogyasztott finom vacsora után senkinek nem kell altatót dúdolni. Ahogy írom ezeket a sorokat besüt a telihold a hajóba, kicsit olyan érzés mintha szabad ég alatt lennénk. Óriási élmény, nagy kaland! Örülök, hogy Kingáék megerősítettek, hogy nem őrült ötlet és meg kell csinálni és mindezt úgy, hogy közösen egy csapatként tudjuk teljesíteni. Mert megcsináljuk,csak Kinga mandulagyullafása tűnjön el MOST!

Holnap már a déli part jön. Nagyon kíváncsian várjuk milyen lesz. Én elkötelezett északi part párti vagyok, de a délire is nagyon kíváncsi vagyok. Neeem, nem csak azért, hogy milyen szép látvány lesz onnét az északi,hanem mert tényleg egy csomó déli parti településen még sosem jártam vagy már nagyon nagyon régen. Úgy, mint a balatonszárszói úttörőtábor :))) Atya ég,  nem írom le hány éve volt.

Egyébként megrögzött égkémlelőként imádom a naplementéket, a napfelkeltéket, a csillagokat, a Holdat, a felhőket, a villámokat...kb mindent ami az égbolton történik, emiatt reménykedem benne, hogy szépséges naplementéket csodálhatunk végig a déli partról.:) és az éjszakai égbolt is mesés lesz! Most a villámokról lemondanék.

Huuu gyere déli part és szeress minket legalább annyira, mint amennyire kedves az északi part  volt hozzánk eddigi túránkon.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek: 9+1 hiba amit újoncként érdemes elkerülni

Néhány fontos tudnivaló vízre szálás előtt avagy a kérdések amik felmerülnek mindenkiben az első SUPozás előtt